§1. Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er alle former for oplysninger, som kan knyttes direkte eller indirekte til en nulevende fysisk person. Også fotos og lydoptagelser af personer, som behandles i en computer, kan være personoplysninger, selv om der ikke nævnes nogen navne. Krypterede oplysninger og forskellige former for elektroniske identiteter, såsom IP-numre, betragtes ligeledes som personoplysninger, hvis de kan knyttes til fysiske personer.
§2. Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som kunde og til hvilket formål?
Care of Carl AB, virksomhedsnr. 556800-5739, har ansvar for behandlingen af de personoplysninger, du giver os. Disse omfatter følgende:
A) Personoplysninger Navn Adresse Mobilnummer Personnummer IP-adresse |
Formål Administration af dine køb og din konto hos os (Min Side). Markedsføring via SMS (hvis du har takket ja til markedsføring i kassen) samt fysiske forsendelser såsom gaver og invitationer. Regnskabsmæssige formål. Udvikling af vores produkter og tjenester. |
Retsgrundlag Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet, for at vi kan leve op til vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis vi ikke får disse oplysninger, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser, og vi vil derfor være nødt til at afvise dit køb. |
|
B) Personoplysninger E-mailadresse |
Formål Administration af dine køb og din konto hos os (Min Side). |
Retsgrundlag Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet, for at vi kan leve op til vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis vi ikke får disse oplysninger, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser, og vi vil derfor være nødt til at afvise dit køb. |
|
C) Personoplysninger Højde |
Formål Kun ved brug af vores stilrådgivningsservice. |
Retsgrundlag Opfyldelse af serviceaftalen. Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet, For, at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til serviceaftalen. |
§3 Hvor længe gemmer vi dine personoplysninger?
Vi gemmer aldrig dine personoplysninger i længere tid, end det er nødvendigt for de respektive formål og altid i overensstemmelse med persondataloven.
Dine personoplysninger gemmes i tre (3) år, eller indtil du som kunde aktivt vælger at slette dine oplysninger. Derefter vil kun oplysninger, der er nødvendige af hensyn til regnskabslovgivningen, blive gemt.
§3.1 Hvordan håndterer vi personnumre?
Personnummer vil kun blive krævet i forbindelse med køb, hvor der ydes kredit. Vi vil kun behandle dit personnummer, hvis, det er klart berettiget som følge af formålet, er påkrævet af hensyn til sikker identifikation, eller hvis der er andre væsentlige grunde. Vi vil altid minimere anvendelsen af dit personnummer mest muligt.
§4 Hvordan beskyttes dine personoplysninger?
Vi er de eneste ejere af de oplysninger, som indsamles på dette websted. Dine personligt identificerbare oplysninger vil ikke blive solgt til eller delt med nogen anden virksomhed uden dit samtykke.
§4.2 Hvem vil vi i givet fald kunne dele dine personoplysninger med?
Dine personoplysninger kan blive delt med og behandlet af vores enkelte samarbejdspartnere, såsom platformsleverandører og sociale medier, i forbindelse med de ovenfor anførte formål, jævnfør §2. I tilfælde, hvor dette er nødvendigt, for at vi kan udbyde vores produkter og tjenester, deler vi dine personlige oplysninger med virksomheder, der fungerer som såkaldte databehandlere for os. En databehandler er en virksomhed, der behandler oplysningerne på vores vegne, og som vi har indgået en databehandleraftale med for at give vores kunder størst mulig sikkerhed. Dette indebærer betalingsudbydere, såsom Nets, Bamboora og DIBS, såvel som transportører i form af PostNord AB og Budbee.
Når dine personoplysninger deles med databehandleren, sker det alene af hensyn til formål, der er forenelige med de formål, hvortil vi har indsamlet oplysningerne (f. eks. for at kunne opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalens eller loyalitetsprogrammets medlemsvilkår). Vi kontrollerer alle databehandlere for at sikre, at de kan stille tilstrækkelige garantier for sikkerheden og fortroligheden af personoplysningerne. Vi har indgået skriftlige aftaler med alle databehandlere, hvori de garanterer sikkerheden for de personoplysninger, der behandles, og forpligter sig til at overholde vores sikkerhedskrav.
Vi træffer forskellige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger. Kun medarbejdere, der skal udføre en bestemt opgave (f. eks. fakturering eller kunderådgivning), har adgang til personligt identificerbare oplysninger, og de computere/servere, som bruges til opbevaring af personligt identificerbare oplysninger, er placeret i sikrede omgivelser. Dine oplysninger gemmes ikke i længere tid end som angivet ovenfor.
Vi kan desuden overføre personoplysninger til underleverandører, hvis vi finder det nødvendigt for at opfylde vores forpligtelser over for dig som kunde. Alle vores underleverandører skal underskrive en databehandleraftale med Care of Carl AB for at sikre en høj grad af beskyttelse af dine personoplysninger.
§5 Afmelding
Vi bruger den e-mailadresse, du oplyser os, til at sende dig information og opdateringer om dine bestillinger samt nyhedsbreve. Hvis du ikke længere ønsker at modtage sådanne meddelelser, kan du let afmelde dem nederst i hver e-mailmeddelelse. Hvis du har brug for hjælp, kan du kontakte os pr. mail på [email protected].
§6 Hvad er dine rettigheder som registreret kunde?
Som kunde har du ret til gratis, efter skriftlig anmodning til os på ovennævnte adresse, at få oplyst, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig, og hvordan disse oplysninger bruges. Du har endvidere ret til at anmode om, at vi ændrer eller fjerner fejlagtige oplysninger om dig.
Desuden har du som kunde ret til at anmode om at blive meldt ud og dermed fjernet fra vores systemer. Nødvendige personoplysninger som navn og adresse vil dog fortsat blive opbevaret i vores ERP-system for at overholde kravene i regnskabslovgivningen. Derimod slettes oplysninger som telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og eventuelt personnummer.
Vi gør endvidere opmærksom på, at du selv skal deaktivere cookie-baseret markedsføring, som er tilknyttet din browser, i dine browserindstillinger.
Send en e-mail til [email protected], hvoraf det tydeligt fremgår, at Care of Carl skal slette alle oplysninger om dig som kunde. Du vil derefter modtage en skriftlig bekræftelse på, at sletningen er gennemført. Bemærk, at når du som kunde bliver meldt ud af vores systemer, er det op til dig som kunde at kunne dokumentere et eventuelt tidligere køb.
Som kunde har du desuden ret til dataportabilitet. Hvis vores ret til at behandle dine personoplysninger er baseret på enten dit samtykke eller opfyldelse af en aftale med dig, har du ret til at anmode om, at de oplysninger om dig, som du har givet os, bliver overført til en anden persondataansvarlig (såkaldt dataportabilitet).
Det er valgfrit at afgive personoplysninger. Såfremt du ikke ønsker, at dine personoplysninger skal gemmes og/eller anvendes til direkte markedsføring, bedes du kontakte os på [email protected] og give os besked om dette. Du kan også anmode om ændring af dine personoplysninger ved at logge ind på Min Side.
Hvis du vil klage, skal du rette henvendelse til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Nævnendes hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr eller til [email protected].
§7 Hvad er cookies, og hvordan bruger vi dem?
En cookie er en tekstfil, som gemmes på din computer og indeholder oplysninger, der hjælper et websted med at identificere den besøgende.
Der findes to typer af cookies, og Care of Carl AB anvender dem begge. Den ene type er en fil, som gemmes permanent på din computer og bruges for eksempel til at registrere, hvordan du som besøgende navigerer på hjemmesiden.
Den anden type cookies, der almindeligvis anvendes, er "session cookies". Mens du er inde på vores websted, tildeler vores webserver dig en unik identifikationskode for ikke at forveksle dig med andre besøgende. En "session cookie" gemmes aldrig permanent på din computer, men slettes, når du lukker din browser. Care of Carl AB anvender desuden cookies for at give den bedste købsoplevelse. For at kunne bruge CareOfCarl.com uden nogen problemer skal du have cookies aktiveret på din computer.
Cookies bruges til at maksimere et websteds funktioner og dermed forbedre købsoplevelsen. Ved hjælp af cookies kan webstedet blandt andet holde styr på, hvilke varer du har lagt i din indkøbskurv.
§7.1 Kan du selv styre brugen af cookies?
Ja. Hvis du ikke ønsker, at der benyttes cookies, kan du deaktivere cookies i din browsers sikkerhedsindstillinger. Fremgangsmåden varierer, afhængigt af, hvilken browser du benytter. Deaktiveringen betyder imidlertidigt, at webstedets funktionalitet begrænses.
Læs mere om cookies på: https://erhvervsstyrelsen.dk/cookie-loven.
Hvis du ønsker at deaktivere cookies og markedsføring som foregår uden for vores platform, skal du gøre følgende. Vær opmærksom på at det udelukkende er dig selv som kan deaktivere denne type af markedsføring.
For at deaktivere interessebaseret markedsføring fra Facebook:
https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/ - Under rubrikken ”annonceindstillinger”.
For at deaktivere interessebaseret markedsføring fra Google:
Hvis ikke du er logget ind via en Google-konto skal du besøge adressen https://adssettings.google.com/anonymous. Klik på de to blå knapper, således at rubrikkerne bliver grå. På boksene som kommer frem, kan du klikke på ”Deaktiver”.
Hvis du er logget ind via en Google-konto skal du besøge adressen https://adssettings.google.com/authenticated. Klik på den blå knap til højre så rubrikken bliver grå. Klik på ”Deaktiver” i boksen der kommer frem.
For at deaktivere interessebaseret markedsføring fra Criteo:
Besøg adressen https://www.criteo.com/privacy
Under rubrikken ”2/ Criteo Sponsored Products”, skal du klikke på begge knapperne, således at ”Opt-ut” er sat på ”on”.
§8 Mindreårige
Vi indsamler ikke bevidst personoplysninger fra personer under 18 år. Hvis du er under 18 år, skal du have samtykke fra din forælder eller værge for at kunne handle hos os. Hvis vi finder ud af, at vi har indsamlet personlige oplysninger fra personer under 18 år uden samtykke fra forældre eller værge, vil vi tage skridt til at slette oplysningerne.
§9 Aftaleperiode
Aftaleperioden starter fra det tidspunkt, hvor du betaler et køb eller får en konto registreret hos os. Der oprettes automatisk en konto i forbindelse med det første køb.
§10 Hvordan kontakter man os lettest med spørgsmål om databeskyttelse og administration af personoplysninger?
HHvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget, kan du få hjælp fra vores kundeservice pr. mail på adressen [email protected] eller telefonisk på tlf. 89 88 00 11, på hverdage mellem 08.00 og 17.00.
Når vi opdaterer vores fortrolighedspolitik, vil vi offentliggøre den nye politik på vores hjemmeside.
I uge 27 har vi begrænsede åbningstider på telefon. Venligst send en e-mail til [email protected]
Du kan finde vores svar på de mest stillede spørgsmål her.
Vi besvarer din mail inden for 24 timer på hverdage.